Wednesday, October 17, 2012

Pameran Mayat Dari Penjara Cina



Hagens Pameran Mayat Manusia: Semua Badan Datang Dari Penjara Cina
Baru-baru ini, "Hagens (Gunther von Hagens)" cerita baru-baru ini menjadi tumpuan kepentingan awam. Terdapat telah banyak kontroversi ke atas mayat dipamerkan manusia seorang wanita muda hamil Cina dengan bayi berusia 8 bulan dalam rahim dia. Tumpuan kontroversi mengenai sama ada atau tidak badan telah diperolehi secara sah, kerana mengikut undang-undang negara, tiada wanita hamil boleh dilaksanakan, dan walaupun jika seseorang meninggal dunia akibat sebab semula jadi, mengikut budaya Cina tradisional, tiada keluarga atau saudara mara akan pernah menghantar badan kepada institusi berkenaan dan membenarkan ia dijadikan spesimen manusia. Walau bagaimanapun, mayat manusia tidak mempunyai identiti atau sebarang maklumat lain mengenai dari mana mereka datang, yang menarik perhatian orang ramai terhadap kesahihan asal-usul badan.

Gunther von Hagens adalah anatomi Jerman. Hagens, pada tahun 1977, mencipta plastination tubuh manusia, dan dipatenkan teknik. Von Hagens Plastination (Dalian) Co, Ltd mengkhususkan diri dalam plastination biologi. Syarikat kajian dan membangunkan teknologi plastination biologi, dan mengeluar dan menjual diplasticiz mayat. Ia mempunyai sebuah pusat penyelidikan dan pembangunan yang berpangkalan di Taman Dalian berteknologi tinggi, dan enam bengkel pembuatan yang bekerja pada penetapan, membedah, menggergaji dan memotong, dehydrating, dan pengerasan mayat.



Yu Jintao, wartawan Outlook Oriental mingguan, telah disiasat dengan teliti syarikat dan dua laporan pada bulan November 2003 dan Oktober 2005, bertajuk "Siasatan di Kilang mayat" dan "Penyiasatan Syarikat mayat Dalian: Kontroversi pada Dalil daripada Misterius kilang ". Kedua-dua laporan disebabkan kontroversi awam ketika itu, dan membawa perhatian yang Majlis Negeri, yang mengarahkan itu Biro Kebangsaan Pemeriksaan Kualiti untuk menghantar satu pasukan pemeriksaan untuk memeriksa pada pelaburan dan import syarikat dan status eksport, membuat spesifikasi di import itu dan eksport daripada bahan genetik manusia.

Walau bagaimanapun, Von Hagens Plastination (Dalian) Co, Ltd telah dianugerahkan sebagai Jerman milik "syarikat berteknologi tinggi", kilang pemprosesan spesimen manusia terbesar di dunia. Anehnya, syarikat yang dinobatkan sebagai "berteknologi tinggi" perusahaan bintang oleh kerajaan tempatan nampaknya sangat misteri. Tapak kilang, yang tidak pernah menunjukkan sebarang tanda-tanda, terletak di tempat di mana walaupun penduduk tempatan Dalian tidak biasa dengan, dan syarikat rehires pemandu pengangkutan mereka setiap beberapa bulan.

Kilang berurusan dengan mayat manusia dari seluruh dunia, dan mengadakan pameran dunia yang dipanggil "alam Badan". Semua barangan dipamerkan diperbuat daripada badan manusia, sawed dari tengah-tengah, atau dilucutkan lapisan oleh lapisan, atau dimasukkan ke dalam sukan pelik menimbulkan. Sepanjang lawatan pameran dunia, setiap hari orang terkejut dan takut ke pengsan. Sudah, lebih 20 juta orang di seluruh dunia telah melawat Hagens mayat pameran manusia, yang telah dibuat lebih $ 1000000000 dalam keuntungan bagi Hagens. Semua item yang dipamerkan telah dibuat di Dalian, China, mayat kilang terbesar manusia di dunia.






No comments: