Monday, October 8, 2012

Mengapa Anda Tidak Perlu Berhenti Merokok?




1) merokok boleh mengurangkan sifat kedekut
kebanyakkan perokok adalah seorang yang tidak kedekut dan sering menolong orang yang dalam kesusahan. contohnya, seorang perokok mudah meminjamkan lighternya kepada sesiapa sahaja walaupun orang tidak dikenali. perokok juga mempunyai hati yang tulus dengan memberikan rokok mereka kepada orang yang memerlukannya.
2)merokok boleh menghilangkan stress
perokok biasanya menghilangkan stress mereka dengan menghisap rokok. tidak seperti non-smoker yang yang selalunya pergi shopping untuk menghilangkan stress. dengan ini, sifat membazir masadapat dikurangkan.

3)perokok tidak menyusahkan orang lain ketika stress
non-smoker biasanya meraih simpati daripada orang lain untuk menghilangkan stress meraka. dengan ini, perokok tidak membazirkan masa orang lain dan tidak suka tagih simpati.
4)Menambahkan pendapatan negara
jika semua orang tidak merokok, pendapatan negara akan merosot teruk dan gaji para pajawat awam tentu sekali akan menurun. so, perokok adalah aset penting dalam sesebuah negara.
5)merokok dapat menambahkan kenalan
biasanya seseorang yang merokok lebih mesra daripada orang yang tidak merokok. dengan ini, kita dapat menambahkan kenalan tidak kira bangsa dan warna kulit.
6) merokok boleh mengurangkan kepadatan penduduk
perokok biasasnya mempunyai lifetime yang kurang dari non-smoker. dengan ini, kepadatan penduduk dapat dikurangkan.
7)menambahkan pendapatan doktor
dengan merokok, kita dapat menambahkan pendapatan seorang doktor kerana perokok mudah dijangkiti penyakit kronik seperti stroke dan lain2. kos rawatan agak tinggi dan macam biasa, perokok memang suka sedekah sebahagian duit mereka kepada hospital. jika mati perokok juga boleh mendermakan sebahagian organ mereka kepada yang memerlukan
8)mengurangkan pencemaran bahan kimia
semua orang tahu bahawa sebatang rokok mengandungi lebih 7000 bahan kimia. pembuangan bahan kimia secara haram dapat dikurang dengan merokok.
sumber: Faceboat

No comments: