Wednesday, October 10, 2012

Mari Lihat 5 Tandas Terbaik Di Dunia


Anda mesti berasa hairan kenapa tandas pun boleh menjadi sangat popular sehinggakan seluruh dunia mengetahui tentang tandas ini, adakah sebab kecantikannya? atau ramai pengunjung? ataupun sebab ada sejarah di sebaliknya? mari kita lihat apakah sebabnya.

Hundertwasser Public Toilets in New Zealand

Kamu mesti tidak pernah lihat bilik air yang berwarna warni, tandas ini menjadi perhatian ramai kerana tandas ini kelihatan cantik dan ada juga yang ingin tidur di sini. Ia dibina pada tahun 1997 oleh  Freidensreich Hundertwasser. 

Urilift Pop-up Toilets in Europe

Tandas ini popular kerana kecantikannya yang unik. Tandas ini terletak di Cambridge Circus, the Rembrandtplein, and the Shaftesbury Square. Tandas ini bertemakan "Sikap Lelaki Yang Suka Kencing Berdiri". Lantainya diperbuat daripada mozek yang mana ia tidak akan licin dan membuat pendatangnya sentiasa selesa apabila berada di sini.

Charmin Restroom in Times Square, NY

Ini adalah tandas Subway di New York City. Temanya berdasarkan Hari Pekerja New York Sedunia. Terdapat 20 tandas seperti ini di setiap kabin. Setiap satu tandas ini dijaga oleh setiap seorang pekerja di sini selepas pelanggan telah menggunakanya. Tandas ini juga memiliki TV 17 inci di dalamnya.

JC Decaux Public Toilets in Paris

Paris bukan sahaja terkenal dengan romatiknya, bahkan ia juga terkenal dengan gaya dan fesyen bandar nya yang tersendiri di dunia ini. Patrick Jouin merupakan pengeluar idea reka tandas ini. Ia merupakan tandas auto dimana ia akan membersihkannya sendiri. Tandas ini juga tidak berbayar, anda hanya perlu tarik pintu, masuk kunci dan buat seperti rumah anda sendiri selama 20 minit. 

Daimaru Department Store in Tokyo

Sudah tentu, Tokyo tidak akan ketinggalan dalam senarai itu jika kita berbicara tentang tandas bergayaYang paling ketara, sudah tentu, adalah orang-orangyang dibina untuk Daimaru Department StoreSetiap tandas di kawasan membeli-belah 13 tingkat "diselaraskan" supaya ia dapat menandingi suasana di luarApa yang membuatkan tandas awam yang unik, walaupun, adalah gaya dan caramereka.

No comments: