Saturday, February 18, 2012

Tips!! Menonton YouTube Tanpa Menggunakan Internet

Pergh, Best la lepasni leh berjimat. X yah bayar streamyx atau broadband lagi...Korang nak tau x caranya untuk menonton YouTube tanpa menggunakan internet?..mudah sgt2. Tak salah pun korang mencuba kan... Tapi mula2 sekali korang kena rajin cikit la pg kedai untuk mendapatkan sticker. Pastikan kedai itu berdaftar dengan kerajaan Malaysia tau. Sticker tu lebih kurang macam dalam gambar yang dibawah ni ok.....janji ada tulis Youtube... Kalau sticker lain memang x jadi..


Ok. selepas korang dah dapat stiker tu, Mula-mula sekali kena buka pelapik pelekat stiker tu. seperti gambar kat bawah ni....Awas!! Hati2, buat kerja dengan teliti. Jangan sampai terkoyak sebab stiker tu adalah bahan utamanya.(Maaf gambar zaman P-Ramlee)


Selepas tu, stiker yang korang buka tadi korang pergi tampal dekat TV seperti dalam gambar yang gua letakkan kat bawah ni. Kalau boleh TV tu biarlah brand Sony ok...dan  pastikan stiker itu ditampal mengikut  spefikasi yang ditetapkan. Ingat tu....


Ok...Dah tampal kan? Mudah bukan?..hasilnya adalah seperti gambar dibawah ni ...Apa tunggu lagi, on la TV tu cepat untuk tonton You Tube..hahahaa...


P/s-Seperti yang kita tau... Zaman sekarang ni semua benda berbayar.....nak masuk tandas buang air pun kene bayar....xda benda yang free..huhuhuu.

                                      Apa Kata Anda?

No comments:

Terbaik Dari Ping Busuk