Sunday, April 29, 2012

Wanita Dibogelkan Kerana Dituduh Mencuri IPhone

Malang sungguh buat wanita ini. Dalam keadaan hamil, dia dituduh mencuri sebuah iPhone. Setelah dibogelkan, tak terbukti bahawa dia mencuri iPhone. Peristiwa ini terjadi di kota Yongkang, provinsi Zhejiang, China. Lokasi tepatnya di area pakaian wanita tingkat 2 Times Square Mall.


Entah bagaimana ceritanya, wanita yang tak disebutkan namanya ini dituduh mencuri iPhone berwarna hitam oleh seorang pemilik kedai. Wanita ini pun melarikan diri. Pemilik kedai lainnya menangkap wanita itu dan membogelkannya mulai dari bahagian pinggang ke atas. Saat inilah wanita ini mulai menangis, dan berkata dirinya sedang hamil.

Polis yang kemudian datang, membawa wanita ini ke rumah sakit untuk dilakukan pemeriksaan. Ternyata wanita ini benar-benar sedang hamil 2 bulan. Menurut Apple Daily, seperti dipetik dari Maydaily, iPhone tidak ditemukan di tubuh wanita ini. Kerana tidak menemukan barang bukti, polis melepaskannya.

Adakah wanita itu sempat membuang iPhone yang dicuri atau memang dia tidak bersalah? Betapa malangnya jika memang tidak bersalah tapi sudah mendapat hukuman kejam seperti ini. - Sumber

No comments: