Sunday, June 17, 2012

Remaja 18 Tahun Bongkar Rahsia Apple


Remaja 18 tahun bongkar rahsia Apple

LOS ANGELES - Seorang remaja 18 tahun menimbulkan kecurigaan, selepas ramalan mengenai pengeluaran produk Apple dalam masa terdekat adalah sahih.
Pelajar Sekolah Tinggi Los Angeles, Mark Gurman, meramalkan beberapa aplikasi baru bakal diperkenalkan oleh syarikat teknologi gergasi itu di dalam blognya.

Mac lalu, beliau mencatat, Apple mungkin memperkenalkan sistem iOS6 yang terdapat pada peta Google yang boleh diubah sendiri oleh pengguna kepada versi tiga dimensi (3D) dan sistem iCloud bakal diaplikasikan di dalam versi Apple Notes dan aplikasi peringatan.

Pada Mei pula, beliau meramalkan firma Culvertino mungkin memperkenalkan MacBook Pro 15 dengan reka bentuk lebih nipis, lengkap dengan paparan retina serta lebih pantas.

Ramalannya itu terus menjadi kontroversi, apabila dalam tempoh empat minggu remaja itu berjaya meramal tujuh daripada lapan pengumuman yang dibuat Apple ketika Persidangan Pemaju Peranti Dunia di San Francisco yang berlangsung Isnin lalu.

Lapan hari sebelum persidangan itu, beliau meramalkan Apple akan memperkenalkan aplikasi sistem suara yang boleh diaktifkan dengan sistem kawalan yang terdapat pada iPad dan Facebook, manakala dua hari berikutnya, beliau mendakwa Apple akan mengemas kini Mac Pro selepas dua tahun tanpa sebarang perubahan.

Seorang wartawan mendakwa, kesemua ramalan remaja itu sejak Mac lalu adalah tepat, apabila pengumuman yang sama dibuat oleh eksekutif syarikat itu ketika pembentangan kertas kerja pada persidangan tersebut.

“Terbaru Apple sedang berusaha menyiapkan program MacBook Airs dan iMacs dengan paparan retina, walaupun program masih dalam pembikinan, namun ramalan mengenai kemunculan aplikasi itu masih dianggap betul,” katanya- Sinar

No comments: