Wednesday, January 4, 2012

Pelajar Cemerlang Spm Malaysia 2004 Terkena Kejutan Budaya

Sumber
Masihkah korang ingat seorang pelajar malaysia Amalina Che Bakri yang pernah mengejutkan tanah air dengan kecemerlangannya dalam akademik di dalam peperiksaan SPM pada tahun 2004 kerana berjaya mendapat 17A1. Sudah lama namanya tidak disebut dalam beberapa tahun ini, tetapi kembali kecoh diperkatakan di dalam laman sosial bahawa Amalina Che Bakri ini sudah tidak lagi bertudung. Aik, x bertudung pun jadi kecoh? haha..kan Ramai lagi perempuan yang x bertudung di malaysia ni ( Aku perli)

Amalina, seorang gadis berumur 24 tahun dilahirkan pada tahun 1987 dan berasal dari  Kelantan. Merupakan seorang pelajar yang pintar satu masa dahulu. Mengikut maklumat yang saya dapat, Amalina baru sahaja menamatkan pengajian dalam bidang farmakologi dan kini meneruskan pengajian dalam bidang perubatan di tahun akhir. Manakala kata ibunya “Nur Amalina sedang menjalani latihan praktikal di sebuah pusat perubatan di sana (UK) dan dijangka menamatkan pengajian pada Mei 2013 sebelum kembali ke Malaysia.Ketika itu Amalina dibiayai sepenuhnya oleh Bank Negara Malaysia untuknya meneruskan pengajian dalam bidang perubatan.
Keratan Akhbar

Dan pada awal tahun 2012 ni, Amalina Che Bakri telah membuat kontroversi apabila beberapa keping gambarnya di laman Facebook telah di muat turun dan di jadikan isu dan beliau sudah tidak bertudung lagi, seksi serta bergambar seperti perempuan liar. Mana gambar lain?.Korang SEARCH sendiri la. X elok kot mengaibkan org. cukupla sekeping gambar tu je..hummm. Korang nak tau penjelasan amalina?..Alasan beliau adalah kerana kejutan budaya.(Bertahun2 dah tinggal kat sana, baru sedar terkena kejutan budaya ) Jangan jadi macam sufiyyah Yussof sudah la..Harap2 selepas ini beliau berubah k... .santai!!

No comments:

Terbaik Dari Ping Busuk